Wednesday, August 22, 2012

Monissa blogeissa hehkuteltiin syksyn saapumista jo heinäkuun loppupuolella! Itse haluan nauttia kesästä niin pitkään kuin mahdollista (vaikka töissä olenkin aloittanut jo syksyn 2013 muodin käsittelyn...). Kyllä niitä sukkahousuja saa kiskoa jalkaan, suolausrantuja puhdistaa saappaista ja pipoa vetää päähän ihan tarpeeksi kauan kun syksy ja pitkä pitkä talvi lopulta saapuvat...

Pari syksyn tilausta tein kuitenkin ajoissa, jo kesäkuun lopulla tilasin Bodenilta -20% ennakkoalesta fleecevuorisen vettä hylkivän takin (3), sopii hyvin räntäpäiviin ja käy sekä vapaa-ajalle että työvaatteiden kanssa, ihan kovimmille pakkasille ei taida olla riittävän lämmin, mutta niille keleille kaapista löytyy toinen takki. Irrotettavaa huppua tuskin käytän. Saman mallisen kevyemmin vuoritetun luonnonvalkoisen takin tilasin jo viime kevääksi.

Ennakkoalesta tilasin myös puolipitkän puuvillacashmereneuletakin (2), se on jo neljäs saman merkin pidemmän mallinen neuletakki, joka sesonki malliin tulee joitain muutoksia ja värit tietysti vaihtuvat. Laatu on ollut erittäin hyvä ja neuletakit ovat ihan vaatetukseni peruspilareita. Huomasin viime kesänä täysin saman mallin ja koostumuksen, mutta eri värissä Marc O'Polon mallistossa. Marco O'Polon hinta oli vain noin kolmanneksen enemmän.

Shaalikauluksiset ohuet merinovillatakit (1, 4) löytyivät Bodenin alesta.
Muut vaatteet menivät kosteassa yössä parvekkeella suoristumisen jälkeen kaappiin odottamaan syyskelejä, keltaista neuletakkia olen käyttänyt jo valkoisen ja beigen kaverina, talvella käytän sitä varmaankin enimmäkseen mustan parina.
 
Merkillä on paljon printtivaatteita, johin en ole kovin ihastunut, (yksi printtikesämekko kyllä kaapista löytyy) mutta yleensä joka kokoelmasta löytyy muutama laadukas yksivärinen perusvaate, vaatteet ovat hyvin tehtyjä, yleensä vuorista/vaatteeen sisäpuolelta löytyy joku juju; saumat on huoliteltu värillisellä vinokantilla tai vuori on painettu/tehostevärinen. Alaosista löytyy kahta pituutta. Alennuskoodeja kannattaa etsiä netistä, yleensä aina on jokin 10-15% koodi löydettävissä.

Viime aikoina minulla on ollut pari ongelmaa toimituksien/tilauksien kanssa. Ensin nettisivuilla oli alen alkaessa jotain häikkää, eikä Englannin ulkopuoliset tilaukset menneet läpi, vaan ohjelma tyhjensi ostoskorin ja luottokorttitiedot aina kun napsautin "submit order"-nappulaa... Lopulta pääsin tilaamaan, mutta huomasin tilattuani, että hinnat olivat hieman korkeammat kuin mobiiliversiossa. Kirjoitin asiakapalveluun ja valitin, kuinka turhauttavaa oli ollut yrittää tilata ja lopulta hinnatkin olivat kalliimmat. Sain vastauksen pian ja pahoittelujen lisäksi lupauksen hyvityksestä seuraavan tilauksen yhdeydessä.

Many bloggers were excited about fall already end July. I want to enjoys summer as long as possible (although at work Iam already working with fall 2013 fashion). There is plenty of time for stockings, winter coats, wool caps etc. during falland winter.

Few order for fall I made already as early as end June. I preordered from Boden with -20% discount a fleece lined winter mac (3), it's suitable for those wet snowy days we have plenty every winter. For coldr weather I already have a warmed coat. I already have the same model in putty with light weight lining. With the same order I ordered a cotton cashmere maxi cardigan (2). I also have almost the same model (details vary slightly every season) in few other colors form previous seasons. Marc'O Polo had in collection the same model an dcomposition I ordered f´rom Boden in other color last summer, but Marc'O Polo cardigan was abt 1/3 more expensive.

Herb (1) and (4) sulphur lightweight merano wool cardigans were form Boden's sale.

My preorders arrived in end July, I tried clothes on, hang them overnight on balcony to straighten and then put them in closet to wait for colder weather. The sulphur cardigan I have already used once with white and beige, in winter I will wear it with black.

Boden has lots of print designs in collection I am not very fond of (although I do have a summer flower dress from them), but usually they have few plain basics I like in every collection. There is always some little detail inside the garmtent that sets them apart form many similar clothes; a contrast color trimming or lining etc. Skirts, dresses and trousers are mostly available in two lenghts. I also always find at least 10% discount codes online.

Lately I have had some problems with my orders. First there were some fault in the website when the sale started; orders placed outside of England didn't get trough, in the end program always emptied shopping basket when I hit the submit key.... In the end I managed to order, but noted I didn't get the lowest prices I had seen on mobile version of the site. I wrote Boden's customer service telling how frustrated I had been with the orders failing and how the prices weren't the best possible. I received a reply within hours telling I would be credited the difference between prices I paid and the prices I had seen in my next order.



Alesta tilaamani hyeenakengät ("poninkarva"-pinnalle painettu pilkkukuosi muistuttaa vähän hyeenan turkin kuvioita) eivät olleet saapuneet kolmen viikon sisään lähetyksestä, vaikka olin saanut lähetysilmoituksen niistä. Olin taas yhteydessä asiakapalveluun, josta kerrottiin, että kengät oli lähetetty, nyt ne olivat valitettavasti loppu koossani, mutta he hyvittävät summan välittömästi kortilleni. Kengät saapuivat viime viikolla, 40 pv lähetyksen jälkeen, ne olivat käyneet Falklandin saarilla... Terenauhan vihreä on juuri sama sävy kuin Istanbulista ostamassani huivissa, nämä käyvät talvellakin toimistolla hyvin vaikka mustan kanssa. Ja parasta kaikesta, sain pitää ne ilmaiseksi!

Asiakaspalvelu siis saa kiitosta nopeasta toiminnasta ja asiakkaan hyvittämisestä nikottelematta. Liian usein monien suomalaistenkin yritysten asiakaspalvelusähköpostiin lähetettyihin kysymyksiin saa vain generoidun vastauksen (jos sitäkään), eikä kukaan "oikea ihminen" vastaa koskaan.

The "hyena" ballerinas (the printed pony hair reminds me of hyena skin) I ordered from sale hadn't arrived in three weeks, so I wrote again to customer service. They told shoes had left, but delivery could not be traced and unfortunately they didn't have the shoes left in my size. Anyhow they would credit my card immdly. Shoes arrived last week, 40 days after delivery, the parcel had been to Falkland Islands in the mean while...The triming is exactly the same shade of green I have in the scarf I bought from Istanbul. Best of all, I got to keep them for free!

Their customer service gets high scores from me, too often companies don't reply at all to the  mails sent to their customer service email.

0 comments:

Post a Comment